Search

mamapond

Mama pe Mapamond

Aktau, Kazakhstan

Va recomand Google Maps. Business, not pleasure. Si cu siguranta not pleasurable. O calatorie la care nu ne-am fi gandit ca o sa o facem nici in viitorul apropiat, nici in cel indepartat. Singurul gand care revine zilnic este ca daca vrei sa apreciezi Romania, atunci stai cel putin o luna in Aktau, Kz. Fie ca e vorba de clima, vegetatie, educatie, obiceiuri, alimentatie, oameni, arhitectura, etc.

Dar sa incepem cu inceputul. Calatoria cu avionul. Nu ai zbor direct. Din multiplele variante de escala, am ales-o pe cea mai simpla pt noi si anume escala in Istanbul de 6 ore pe timpul noptii. Am zis ca e mai ok asa, ca va dormi copilul, ca nu e cu program de masa solida, e ok doar cu lapte, etc. Majoritatea socotelilor ne-au si iesit cum trebuie. Mai putin presupunerea ca David va dormi in cele 6 ore de stat in aeroportul din Istanbul. Nu a dormit, ba mai mult, pt ca doar ce a descoperit mersul tinut de manuta a vrut sa il exerseze continuu. In timpul calatoriei cu avionul in schimb, totul a mers foarte bine. Dormit, relaxat, locuri in fata cu spatiu mult.

Adaptarea la fusul orar. Aici suntem cu doua ore in plus fata de Bucuresti. Poate parea putin, dar ne-a luat vreo trei zile sa ne adaptam la el, fara presiuni sau programe speciale. Pur si simplu, si-a dat seama singurel, treptat, de schimbarea programului. Nu sunt adepta trezitului copilului ca s-a facut 8 sau 9, ci il las sa doarma cat are nevoie, iar prin aceasta prisma nu am facut nimic deosebit pentru a ii modifica orele de somn.

Alimentatia. Aici a fost cel mai dificil. Fiind in mijlocul stepei, nu ai o varietate bogata de alimente. Iar atunci cand ai si un copil mic pe care ai inceput sa il diversifici si iti doresti cat mai multe alimente din toate grupele, owh well… ai o problema. In schimb, partea pozitiva este ca totul are gust, miros si arata delicios. Pentru ca aici inca nu s-au bagat nenumarate E-uri si antioxidanti si coloranti si etc. Nu zic ca nu sunt deloc, ci ca nu sunt in cantitatea in care sunt la noi. Deci principiul este putin, dar bun.

Activitati. Ca regula generala, vorbim despre o societate in care fiecare familie are cel putin 2 copii, prin urmare totul este structurat astfel incat copii sa fie bineveniti oriunde. Oricat de urate ar fi trotuarele, exista rampa peste tot. Oricat de putina vegetatie ar exista, exista zone de joaca pentru copii la fiecare doua blocuri. Daca iesi la orice restaurant sau cafenea, ai fie loc de joaca cu supraveghetoare, fie loc de joaca simplu, iar la orice bar – oricat de mic ar fi – ai cel putin cateva jucarii. Si nimeni nu este deranjat niciodata de copii, de zgomotul facut de ei, de dezordinea lor sau de alte prostioare. Ceea ce iti da un sentiment minunat de relaxare.

Va urma

Tirol, Austria

A doua noastra vacanta in trei a fost in luna ianuarie, cand David avea 8 luni si jumatate, la munte, iarna. Ne-am luat inima in dinti si foarte multe bagaje si am zburat catre Austria.

Pentru ca mami si tati aveau si ei nevoie de o mica vacanta la ski, iar lui bebe i-ar fi priit un pic de socializare. Asa ca am ales hotelul perfect (si nu, nu suntem platiti sa spunem asta, ci doar ne-a placut foarte mult) – Baby Mio (www.babymio.com) – pe care vi-l recomandam din toata inima. Facut cu strictete nemteasca, hotelul este perfect mai ales pentru familiile cu copii mici.

De cand am ajuns ne-am simtit foarte bine. Peste tot erau pitici dragalasi, parinti rabdatori si voie buna. Dupa un tur al hotelului, am aflat si ce putem face, asa ca ne-am inscris la toate activitatile… De luni pana sambata, de la 9 la 16, David si-a petrecut timpul la Babysitting, care este de fapt o cresa cu doua grupe (copii pana in doi ani si copii peste doi ani). Asa mami si tati au reusit sa aibe programul lor de ski, spa & shopping. Dar Micul bebe s-a simtit foarte bine pentru ca si-a facut prieteni, s-a jucat, a papat si a dormit in cel mai smecher patut al lui de pana acum.

In paralel, in fiecare zi, am avut si cate o activitate speciala: inot cu bebelusul sub indrumare specializata, lectie de masaj a bebelusului, drumetie cu tati (in marsupiu), etc. David a fost cel mai fericit, a ras tot timpul cu gurita lui pana la urechi.

Duminica, dar si dupa ora 16.00 in timpul saptamanii, pentru ca era program liber de familie, am vizitat Salzburgul, am fost cu trenul si am vizitat fabrica si muzeul Audi, am iesit la plimbari, ne-am dat in leagan, am vizitat micul orasel St. Johann, si ne-am facut poze. Multe poze.

In restul timpului petrecut la hotel ne-am rasfatat cu mancaruri facute la comanda pentru bebe, seri culinare tematice pt mami si tati, iar dupa acest dezmat ne-am relaxat in lounge-ul hotelului, unde toata lumea era incurajata sa se descalte, pentru ca zburdau bebei pe jos peste tot. Existau si doua zone de joaca, tot pe varste, dar ca de obicei, parca mai interesant e exploratul…

Am petrecut si doua zile in Munchen, dar dupa mega rasfat, parca ne lipsea ceva… Am compensat cu multiculturalitate si multa informatie noua. Iar cele doua zile au fost de ajuns. πŸ™‚

Ah, o mica precizare. Bebe s-a comportat exemplar pe avion, iar la intoarcere chiar a facut o mica gasca de pitici care s-au jucat in voie, courtesy Tarom. Ba chiar la a doua decolare a adormit chiar in timpul acesteia, gratie profesionalismului pilotilor romani. πŸ™‚

p.s. Probleme nu au existat, a cazut o data in fundulet tinandu-se de o jucarie la cresa si si-a ranit putin buzita, i-au mai iesit doi dinti si a facut putin febra, dar toate au fost pasive si nu ne-au afectat nici pe noi si nici pe el.

*Postare reluata de pe

Nisipurile de Aur, Bulgaria

Prima noastra vacanta impreuna pe meleaguri straine a fost cand David avea 3 luni. Am fost asa, intr-o mica escapada de doua zile, in Bulgaria, la Nisipurile de Aur.

De ce Bulgaria si nu Romania? Pentru ca asa, pe fuga, n-am gasit nimic disponibil la noi si nici nu voiam sa facem incercari in prima noastra mini-vacanta cu bebe. Si pentru ca trebuia sa mergem cu masina, pentru a cara toate accesoriile atat de necesare, Bulgaria a fost alegerea logica. Primul hop a fost sa ii luam pasaport temporar lui David – era singurul model pe care ni-l eliberau in doua ore, chiar daca valabilitatea era doar de un an. (*Ca sa calatoresti cu bebelusul in alte tari, chiar si in UE, ai nevoie de pasaport pt el, fiind singurul act cu poza pe care el il poate detine la o varsta asa frageda)

Pentru ca decizia a fost luata mai mult sau mai putin pe fuga, a trebuit sa facem pregatirile pe repede inainte, fara sa uitam nimic, mai cu seama ca era prima noastra deplasare cu David. Prin urmare. am ales un hotel pe Booking, all inclusive, undeva central, care ne permitea sa avem acces la plaja si la aleea de promenada destul de rapid si fara batai de cap. Si nu numai dus era foarte important sa ajungem repede, ci si intors. Ne-am gandit ca vom face multe drumuri in camera de hotel, ba pentru a il feri pe bebe de soarele puternic de pranz, ba pentru a incalzi biberoane, ba pentru schimburi surpriza de scutecel. Era clar de cand ne-am gandit la un asa sejur ca nu vom mai avea programul de libertate pe care il stiam noi pana atunci.

Asa ca, am impachetat toate cele necesare, fierbator, incalzitor, sterilizator, carucior, biberoane, hainute, scutecele, servetele, medicamente, si tot ce am mai gasit prin casa si ni s-a parut ca ar fi de folos, si am plecat la drum. Drumul a fost destul de relaxat, mai ales ca la varsta aceea David dormea destul de mult, iar masina era si locul preferat de nani. La granita totul a mers ca pe roate si pot spune ca am ajuns conform programului in statiune. Noroc cu Google Maps ca nu am avut timp sa ne ratacim. πŸ™‚

Imediat ce ne-am cazat la hotel a inceput despachetarea si punerea in functiune. Patut am avut de la hotel, dar i-am pus noi asternuturi de acasa, a trebuit sa ne organizam locul de schimbat scutecele, am pus in functiune sterilizatorul, fierbatorul, detergentul de vase si buretelul, hainutele si tot ce mai era necesar si util. Apoi am iesit la o mica plimbare. David a facut pentru prima oara cunostinta cu nisipul, care i-a placut enorm sa il adune in manute, ne-am plimbat pe malul marii, am facut o mica sesiune foto si ne-am minunat de viata de noapte si multele luminite de pe aleea de promenada. David si-a urmat programul, desi totul era foarte interesant, si a papat si a dormit in mini vehiculul lui, fara sa dea prea multa importanta altor activitati.

A doua zi a continuat cu plaja dimineata si dupa-amiaza, David stand la umbra tot timpul, iar in rest rutina obisnuita pentru David, fara modificari semnificative. A fost foarte comod all inclusive-ul (mai ales ca nu prea ne mai ramanea timp pentru alte alegeri si decizii), proximitatea, si starea noastra de spirit. David s-a simtit foarte bine, mai ales ca totul era interesant si ii capta atentia. In apa nu a intrat si nici nu l-am udat – fiind atat de mic, ne-am gandit la bacterii diverse, temperatura apei si alte considerente care nu erau tocmai potrivite pentru varsta lui.IMG_0032

Desi statiunea nu are un specific exact, era mai mult un amestec intre familii si tineri veniti sa petreaca, cred ca a fost chiar ce ne trebuia. Nu eram nici singurii de pe plaja si din localuri cu copil mic si nici nu ne plictiseam chiar si numai daca doar stateam pe bancuta pe aleea pietonala, la o inghetata, si priveam multitudinea de viata si culoare care se perinda in fata noastra. Asadar, prima noastra mica vacanta cu micul bebe, un succes. πŸ™‚

photo 4

photo 2

Primii pasi in lume

Mamapond vine de la Mama pe Mapamond. Iar aici vei gasi sfaturi de calatorie cu copiii, experiente din calatoriile noastre, cum sa faci primii pasi la propriu si la figurat atunci cand calatoresti cu familia, de ce si de ce nu sa iti fie frica, etc. Experiente bune sau mai putin bune, calatorii scurte sau lungi, le inspiram si ne inspiram din tot ce descoperim. David, Tati si Mami va ureaza bun venit!